Lody „Pingwinki” kupowane wprost z rikszy od sprzedawcy w białym kitlu, charakterystyczny kształt kruchych herbatników Szampanek, Polskie Krówki o niepowtarzalnym smaku - produkty od lat obecne na rynku wciąż zyskują nowych zwolenników.
Wózek, z którego sprzedawane były lody „Pingwinki” stoi w firmie Lody Młynarczyk do dzisiaj i jest pamiątką przypominającą o początkach jej działalności. Przedsiębiorstwo ma długą tradycję, bo produkuje lody nieprzerwanie od 1947 roku. Rodzinną firmą zarządza już trzecie pokolenie.- „Pingwinki” to pierwsze lody sprzedawane w naszym rodzinnym Lesznie. Od 65 lat są wytwarzane w ten sam sposób, nie zmienił się nawet dostawca patyczków. Lody są ręcznie pakowane w papierki, taki retro styl bardzo odpowiada naszym klientom – mówi Michał Młynarczyk.
Nieco młodsze od leszczyńskich lodów są Pudrowe pastylki i Polska Krówka Mleczna - wyroby C.S.I. „JEDNOŚĆ” z Grójca. Cukierki te są wytwarzane od 1960 roku; pracę ręczną zastąpiły maszyny, ale firma jest wierna naturalnym składnikom. Dzięki temu pastylki i krówki utrzymują się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się wyrobów „JEDNOŚCI”.
Niezmienne od pokoleń i zawsze smaczne ciasteczka Szampanki oraz Leonki od wielu lat są wiodącymi wyrobami Zakładu Przemysłu Cukierniczego „Piast”. Charakterystyczny kształt biszkopcika kojarzy się z dzieciństwem. Mamy, dla których w dzieciństwie były lekką przekąską w ciągu dnia kupują je teraz dla swoich dzieci. Firma z Głogówka wprowadziła na rynek również nowe smaki herbatników Szampanek (o smaku kawowym i bananowym).
- Sentyment to jeden z powodów, dla których konsumenci wybierają nasze herbatniki. Receptura bazująca na świeżych jajach i innych naturalnych surowcach oraz tradycyjny smak tych ciasteczek przez lata nie zmieniły się, dlatego klienci wciąż po nie sięgają – mówi Mirosława Białogłowicz, prezes ZPC „Piast”.
Jednak same skojarzenia z dzieciństwem nie wystarczą, żeby odnieść sukces. Tym, co pozwala przetrwać przez lata na rynku jest stała, wysoka jakość wyrobów.
- Konsumenci poszukują naturalnej i nieprzetworzonej żywności. Nasze wyroby odpowiadają tym oczekiwaniom. Do produkcji krówek, zamiast mleka w proszku, używamy mleka skondensowanego. Pastylki także powstają z naturalnych składników – podkreśla Iwona Kołodziejczyk z Cukierniczej Spółdzielni Inwalidów „JEDNOŚĆ”.
Również „Pingwinki” są wytwarzane tradycyjnymi metodami. Do ich produkcji używa się wyłącznie mleka, cukru i jaj. Składniki są podgrzewane, a następnie zamrażane. Taka rzemieślnicza praca jest czasochłonna, ale efekt końcowy rekompensuje wszystkie trudności. Zarówno dzieci, jak i dorośli przepadają za lodami leszczyńskiej firmy.
Nie tylko klienci doceniają smak tradycyjnych produktów; również eksperci są przekonani o wysokiej jakości takich wyrobów. Najlepszym tego dowodem jest certyfikat przyznawany w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Godło programu otrzymują tylko produkty najwyższej jakości, które od Loży Ekspertów otrzymały wysokie noty.
Wśród laureatów programu znalazły się zarówno lody „Pingwin śmietankowy” (wyróżnione dodatkowo tytułem TOP PRODUKT), jak i Krówka Polska spółdzielni „JEDNOŚĆ” oraz herbatniki Szampanki produkowane przez ZPC „Piast”. Certyfikaty zdobyły również inne wyroby produkowane przez wymienionych producentów.
Wyróżnienie przyznane przez ekspertów to potwierdzenie wysokiej jakości i dowód na to, że mimo upływu czasu artykuły spożywcze „z historią” mogą skutecznie rywalizować z rynkowymi nowościami.
Miłośnicy tych wyrobów mogą być zatem spokojni o ich dostępność na sklepowych półkach. Im dłużej będziemy mogli się nimi cieszyć, tym dłużej zachowamy wspomnienie o smakach dzieciństwa.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.DocenPolskie.pl
Program „Doceń polskie” ma na celu promocję wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się eksperci, reprezentujący m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Fundację Klubu Szefów Kuchni oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/smaki-dziecinstwa-1